Bagaimana untuk menghilangkan kedutan di kawasan belahan?

Gadis dengan kulit licin di leher dan décolleté selepas prosedur peremajaan

Bagaimana untuk menghilangkan kedutan pada leher dan décolleté? Soalan yang sering ditanya oleh wanita. Dan betul! Anda perlu memantau keadaan kulit anda untuk kelihatan segar pada sebarang umur.

Kemunculan kedutan, kekenduran kulit, kehilangan ketegasan dan keanjalan belahan - semua ini sering mendedahkan usia.

Punca penuaan kulit yang cepat

Kulit badan yang agak anjal - dan kelonggaran pada leher dan décolleté. Kenapa begitu?

Struktur kulit di kawasan ini adalah setanding dengan sekeliling mata.. Begitu juga, masalah yang sama timbul - sensitiviti, kekeringan, dehidrasi.

Oleh itu, sedikit perhatian diberikan kepada penyelenggaraan kawasan ini. Sebagai contoh, apabila kita membuat topeng terhadap kedutan di muka, kita tidak selalu memikirkan bahagian tambahan untuk leher dan bawah. Apatah lagi mengupas atau prosedur lain. Jarang sesiapa meletakkan krim pada décolleté mereka sebelum tidur.

Tidak perlu bercakap tentang faktor seperti kekurangan zat makanan, perubahan hormon dan usia cetek. Anda sudah mengetahuinya dengan baik.

Nah, sekarang setelah kita tahu mengapa, mari kita bercakap tentang apa yang perlu dilakukan, bagaimana untuk menghilangkan kendur dan kedutan. Seterusnya, kami menawarkan beberapa kaedah bagaimana untuk menghilangkan kedutan di kawasan décolleté.

pendekatan kepada masalah

Adalah penting untuk membiasakan diri dengan aktiviti harian dan menjadikannya hampir seperti ritual. Maka antaranya:

  • Pembersihan,
  • tonify
  • makanan (pada waktu malam),
  • Penghidratan (pagi).

Di samping itu, prosedur mengelupas lembut mingguan perlu dipatuhi. Sudah tentu, menyental tidak bermakna anda boleh menghilangkan kedutan dengan serta-merta (terutamanya kerana pendedahan yang teruk hanya memburukkan lagi masalah! ), Tetapi pengelupasan lembut membuahkan hasil apabila digunakan secara sistematik.

Mengelupas lembut

Untuk mengelupas, terutamanya pengelupasan semula jadi digunakan dengan:

  • sayang
  • kopi,
  • Kelantangan,
  • minyak.

topeng muka

Topeng muka untuk leher dan décolleté melawan kedutan dua kali seminggu juga merupakan kaedah penjagaan rapi yang sangat baik. Ia bernilai mengambil bahan semula jadi sebagai asas, seperti minyak, herba, sayur-sayuran, produk tenusu, buah-buahan.

topeng pasli

Untuk menyediakan komposisi yang anda perlukan:

  • Sekumpulan herba segar
  • 130 gram susu
  • kain nipis.

Susu mesti direbus dan dituangkan ke dalam gelas dengan 2 sudu besar pasli cincang. Campuran harus terus curam selama kira-kira lima minit. Kemudian kain direndam dalam komposisi ini dan ditekan. Dan leher dan décolleté diberi sejenis kompres. Dikeluarkan selepas 20 minit. Prosedur harus dijalankan secara teratur, tetapi tidak setiap hari.

protein

Untuk menghilangkan kedutan, anda boleh mencuba resipi dengan protein.

Anda perlu:

  • 1 biji telur
  • 1 sudu teh minyak (sayur, lebih baik zaitun),
  • setengah limau
  • kain kasa.

Dalam bekas, campurkan putih telur, jus lemon dan minyak. Kemudian kasa dibasahkan dalam komposisi ini, kemudian topeng digunakan dengan analogi dengan resipi sebelumnya. Bahagian leher dan décolleté hendaklah dibalut. Kami menembak selepas 10 minit.

Topeng dengan gelatin

Resipi:

  • Gelatin (1 sudu besar) dicampur dengan air (2 sudu besar),
  • dalam mandi air, komposisi ini dipanaskan sehingga kristal larut,
  • kepada yang sedia ada anda perlu menambah 2 sudu besar. Pati (pilih - jagung atau kentang).

Topeng anti-kedut sesuai untuk leher dan décolleté, tetapi sentiasa dalam bentuk hangat.

minyak

Juga, prosedur sedemikian akan membantu menghilangkan manifestasi kecil kedutan dengan penggunaan sistematik. Untuk topeng ini, minyak diambil: 1 sudu besar setiap satu - jojoba, biji pic, kuman gandum. Di antara bahan-bahan lain dalam komposisi terdapat satu sudu jus sitrus, jumlah garam yang sama (mengambil tepat laut, tetapi sederhana).

Penyediaan: minyak dicampur, jus lemon dituangkan ke dalam mangkuk yang sama, garam ditambah. Selepas kacau dengan komposisi ini, leher dirawat, zon itu sedikit lebih rendah. Kemudian tutup dengan filem berpaut - dengan kain hangat. Kami menunggu lima belas minit, mungkin lebih lama.

Penjagaan berasaskan aloe

Resipi lain dengan bahan semula jadi akan membantu menghilangkan kedutan:

  • Pulpa Daun Aloe
  • 1 kuning telur,
  • Sayang.

Aloe perlu dicincang halus untuk mendapatkan konsistensi pulpy. Terdapat juga kuning telur, menguli, tuangkan madu, juga campurkan dengan teliti. Sapukan pada bahagian yang bermasalah, kemudian rendam selama 15 minit dan bilas.

Gimnastik untuk kulit licin

Anda juga boleh melakukan senaman jika anda ingin menghilangkan lipatan kulit. Gimnastik khas, jika dilakukan dengan kerap, akan memberikan hasil. Kedutan kecil hampir hilang, malah lipatan melintang dalam tidak lagi ketara.

  1. Jadi susunan latihan pertama. Kedudukan permulaan - duduk di atas lantai. Bahagian belakang harus santai mungkin. Letakkan kaki anda dengan cara yang lebih selesa. Kami mengangkat kepala kami dan membuangnya ke belakang.Pastikan anda melakukannya dengan lancar dan jangan biarkan sedikit pun pergerakan mengejut.. Tunggu 5 saat, kembali ke kedudukan permulaan. Dan sebagainya - 10 ulangan.
  2. Kedua. Kedudukan permulaan tidak berubah. Hanya kita menolak kepala secara maksimum, pertama ke kanan dan membetulkannya dalam kedudukan ini sehingga lima saat. Sekarang kita kembali ke kedudukan permulaan, kita melakukan perkara yang sama di sisi lain. Untuk setiap sisi - 10 pendekatan dengan cara yang sama.

Di bawah adalah satu lagi kompleks gimnastik serviks yang membolehkan anda menghalang penampilan kedutan dalam dan mengeluarkan yang kecil.

  • Duduk di kerusi dengan punggung rata, anda perlu membuat 5 pergerakan kepala bulat dalam 2 arah. Kemudian tarik dagu sedekat mungkin ke dada dan cuba tekan ke badan. Dalam kedudukan ini anda perlu kekal 10-15 saat.
  • Otot mesti dikecutkan dengan mencondongkan kepala ke kiri dan kemudian ke kanan. 4-5 ulangan pada setiap sisi. Kemudian lakukan 8-10, secara beransur-ansur meningkatkan rentak.
  • Jari hendaklah diletakkan di belakang kepala, tutupnya di dalam kunci. Buat rintangan dengan tangan anda dan tarik kepala anda ke bawah dan kemudian ke belakang dengan tajam. Ini perlu dilakukan enam hingga lapan kali.Lebih besar rintangan tangan, lebih besar kecekapan.
  • Dengan punggung lurus, anda perlu duduk di kerusi dan condongkan kepala anda ke belakang. Lihat ke atas dan gerakkan rahang anda seolah-olah anda akan mengunyah. Dalam kes ini, mulut mesti ditutup. Satu minit diperuntukkan untuk latihan ini, kemudian kedudukan permulaan.

Urutan anti-kedut harian yang ringkas untuk leher dan décolleté

Sebagai peraturan, urutan sedemikian berlangsung tidak lebih daripada tiga puluh saat sehari.

  • Anda perlu mengangkat kepala anda.
  • Urut kulit dengan belakang tangan anda dari bawah ke atas. Tangan mesti bersilih ganti.
  • Pada penghujungnya, anda boleh membuat gerakan mengetuk pada dagu dengan belakang tapak tangan.

Urut leher dan décolleté terhadap kedutan dilakukan dengan baik di salun, terutamanya yang menggunakan teknik oriental tradisional. Di samping itu, krim digunakan yang melicinkan kedutan dan pada masa yang sama menegang, menenangkan dan menjaga kulit.

Penting! Semua manipulasi pada leher, sama ada urut atau senaman, perlu dilakukan selepas pembersihan, anda juga boleh menggunakan krim terlebih dahulu. Jadi kulit lebih mudah terdedah.

teknik salon

Kedutan di leher dan kawasan belahan dada kadangkala dihilangkan dengan bantuan program pemulihan salon.

  • Fotoporasi, fototerapi. Penggunaan peranti berdasarkan pendedahan kepada cahaya membawa kepada melicinkan kedutan, menghilangkan bintik-bintik penuaan, dan bertujuan untuk menyembuhkan kapilari.
  • Teknik laser yang turut menjejaskan kulit kendur.
  • Lif HF. Kaedah mengetatkan dan meremajakan.
  • mesoterapi. Ini adalah suntikan berdasarkan asid hyaluronik, ekstrak tumbuhan, vitamin, dll.
  • Toksin botulinum di leher digunakan agak jarang, tetapi ia membolehkan anda menghilangkan helai otot menegak dan kedutan yang berkaitan dengannya. Kulit leher menjadi lebih licin dan kelihatan lebih muda. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat kesukaran sementara dalam bercakap dan menelan.

Kadang-kadang mereka juga melakukan pembedahan plastik untuk mengembalikan keremajaan pada leher dan décolleté. Anda mempunyai pilihan bagaimana untuk mengekalkan daya tarikan dan kecantikan anda.